ساعات کاری مجموعه از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9:30 تا 18:30

Philsoph Article

40 قلاب تولید محتوای نوشتاری و ویدیویی برای تولید کنندگان محتوا

مدیریت اینستاگرام

فهرست مطالب

نوشتن یک قلاب جذاب، کلیدی‌ترین بخش تولید محتوا در اینستاگرام است. قلاب یا همان جمله‌ی ابتدایی که مخاطب را جذب می‌کند، تعیین می‌کند که آیا کاربر ادامه مطلب شما را می‌خواند یا ویدیوی شما را تماشا می‌کند. هدف اصلی قلاب‌ها این است که کنجکاوی مخاطب را برانگیزند، مشکلی را مطرح کنند یا راهکاری پیشنهاد دهند که کاربر نمی‌تواند از آن بگذرد.

یک قلاب خوب باید:

  1. احساسی باشد: حس کنجکاوی، نیاز به یادگیری یا تمایل به تغییر را در کاربر بیدار کند.
  2. مختصر و دقیق باشد: در اولین جمله تمام اطلاعات مورد نیاز برای جذب کاربر را بدهید، تا او تصمیم بگیرد محتوای شما ارزش وقت گذاشتن دارد.
  3. متفاوت و نوآورانه باشد: چیزی که کاربران کمتر دیده‌اند و نظرشان را جلب کند.

💡اول از همه ویدیو رو تماشا کن ؛ به این سبک ویدیو ها میگیم قلاب ویدیویی ، به صورت کلی هم دو نوع قلاب داریم ، ویدیویی و نوشتاری که در مورد نوشتاری مفصل صحبت کردیم!

❗️اما این قلاب های ویدیویی رو از کجا می‌تونیم پیدا کنیم؟! این سایتی که بهت معرفی می‌کنم واقعا تکه و تو خیلی از کارا صد قدم جلوتر میندازت ، باورت میشه اگه بگم کل قلاب های ویدیویی فضای مجازی رو جمع آوری کرده؟

❗️بعد نکته جذابش اینجاست که اگه روی گزینه Inspiration ضربه بزنی ، میتونی ببینی یه شخص دیگه چجوری از این ویدیو ها استفاده کرده

نکات کلیدی برای نوشتن قلاب:

  • سؤال بپرسید: سؤالات باعث می‌شوند مخاطب به فکر فرو برود و درگیر محتوا شود. مثال: “آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا موفقیت در اینستاگرام سخت است؟”
  • راه‌حل ارائه دهید: قلاب‌هایی که به حل یک مشکل اشاره می‌کنند، مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند. مثال: “چگونه می‌توانید در کمتر از 30 روز تعداد فالوورهای خود را دو برابر کنید؟”
  • نکات و ترفندهای مخفی: ارائه نکات ویژه و کم‌یاب، همیشه برای کاربران جذاب است. مثال: “ترفندهایی که حرفه‌ای‌ها برای رشد سریع پیج خود استفاده می‌کنند.”

ادمینی پیج اینستاگرام

40 قلاب جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام:

  1. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که…
  2. چطور می‌توانید در کمتر از 30 روز…
  3. راز موفقیت در…
  4. چگونه می‌توانیم بدون هزینه زیاد…
  5. 10 نکته‌ای که هرگز نباید در مورد… نادیده بگیرید
  6. چرا بیشتر مردم در… شکست می‌خورند
  7. بهترین راهکارها برای…
  8. چگونه می‌توان در کمتر از یک هفته…
  9. راه‌های ساده برای بهبود…
  10. 5 اشتباهی که همه در… مرتکب می‌شوند
  11. چگونه می‌توانید از… بیشترین بهره را ببرید
  12. آیا می‌دانستید که…
  13. ترفندهایی که حرفه‌ای‌ها استفاده می‌کنند
  14. چطور می‌توانید در خانه…
  15. رازهای نهان… که باید بدانید
  16. آیا آماده‌اید که…
  17. نکاتی که هرگز نباید فراموش کنید
  18. چگونه از صفر تا صد…
  19. بهترین منابع برای یادگیری…
  20. چطور می‌توانید خود را در… بهبود دهید
  21. مهم‌ترین نکاتی که باید درباره… بدانید
  22. چگونه می‌توانید بدون هیچ تجربه‌ای…
  23. چطور می‌توانید با استفاده از… موفق شوید
  24. نکاتی که همیشه در مورد… اشتباه می‌کنید
  25. چگونه می‌توانید با کمترین تلاش…
  26. بهترین راه‌ها برای…
  27. چگونه می‌توانید خود را برای… آماده کنید
  28. نکات و ترفندهای…
  29. راهکارهای عملی برای…
  30. چطور می‌توانید با استفاده از… بهتر شوید
  31. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا…
  32. چطور می‌توانید با… به نتایج بهتر برسید
  33. بهترین ابزارها برای…
  34. چگونه می‌توانید با… پیشرفت کنید
  35. چطور می‌توانید با استفاده از… بهتر شوید
  36. راهنمای کامل برای…
  37. چگونه می‌توانید با کمترین هزینه…
  38. چگونه می‌توانید با… به اهداف خود برسید
  39. بهترین روش‌ها برای…
  40. چطور می‌توانید با استفاده از… موفق شوید

راهکارهای بیشتر برای بهبود قلاب‌ها:

  1. به مخاطب کمک کنید سریع وارد بحث شود: مثال: “چطور می‌توانید امروز با تغییرات کوچک، نتایج بزرگی بگیرید؟”
  2. هیجان‌انگیز و نوآورانه باشید: مثال: “رازهای موفقیت کارآفرینان بزرگ که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید!”
  3. تجربه‌محور بنویسید: مثال: “چگونه با یادگیری این 3 نکته ساده در کسب‌وکار خود رشد خواهید کرد.”

هر یک از این قلاب‌ها می‌تواند شروع یک محتوای متنی یا ویدیویی جذاب و تأثیرگذار باشد.

چگونه ادمین‌های اینستاگرام می‌توانند با نوشتن قلاب‌های جذاب، تعامل پیج را افزایش دهند

اگر به عنوان ادمین اینستاگرام فعالیت می‌کنید، مهم‌ترین چالش شما جذب مخاطب و افزایش تعامل کاربران با پست‌ها است. اولین گام در این مسیر، نوشتن قلاب‌های جذاب و تأثیرگذار است؛ جملات کوتاه و پرسشی که در ابتدای کپشن یا ویدیو استفاده می‌شوند و کاربران را تشویق به تعامل بیشتر می‌کنند. یک قلاب خوب می‌تواند مخاطب را وادار کند که ادامه مطلب را بخواند، پست را لایک کند یا حتی در بخش نظرات با شما گفتگو کند.

برای مثال، به جای شروع مستقیم با اطلاعات یا معرفی، از یک قلاب چالشی مثل “چگونه می‌توانید در 30 روز تعداد فالوورهای خود را دو برابر کنید؟” استفاده کنید. این نوع قلاب کنجکاوی مخاطب را تحریک کرده و او را به تعامل بیشتر وا‌می‌دارد. ادمین‌ها با استفاده از این روش، می‌توانند نرخ تعامل (engagement) پیج را به شدت افزایش دهند و به رشد سریع‌تر پیج کمک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی های مقالات
مقالات برگزیده